Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dialog mezi ilustrací a animovaným filmem
TONKOVÁ, Magdalena
Diplomová práce Dialog mezi ilustrací a animovaným filmem sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá ilustrací a vybranými ilustrátory 20.- 21. století v Čechách, kteří působili a tvoří v krátkém animovaném filmu. Proto bude stěžejní kapitola věnována Jiřímu Trnkovi, Adolfu Bornovi, Jiřímu Šalamounovi a Janu Švankmajerovi. Praktická část navazuje na část teoretickou a jejím cílem je výtvarné zpracovaní ilustrací, které mohou sloužit k přípravě animovaného filmu.
Islámská kultura v evropském animovaném filmu
Ježková, Kateřina ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Islámská kultura v evropském animovaném filmu se zabývá analýzou pěti vybraných celovečerních animovaných snímků evropských tvůrců (Persepolis, Teheránská tabu, Živitel, Kábulské vlaštovky a Moje slunce Mad), které zachycují život v islámské společnosti. Hlavním cílem práce je postihnout, jakým způsobem a pomocí jakých motivů a prostředků je islámská kultura ve filmech prezentována. Snímky jsou analyzovány jak z hlediska narativního, tak z hlediska stylistických prostředků (mizanscéna, kamera, střih, zvuk). Teoretická část práce se věnuje vymezení hodnotového paradigmatu evropské a islámské kultury a jejich vzájemným kulturním střetům, jedna kapitola je také věnována stručné charakteristice animovaného filmu a jeho specifikům. Následuje metodologie, ve které jsou představeny základní východiska analytické části, a samotná analýza, která je doplněna o obrázky z filmů pro lepší pochopení popisovaných jevů. Poslední kapitola obsahuje vyhodnocení analýzy se shrnutím nejdůležitějších poznatků vyplývajících z analýzy.
Kulturní podmíněnost filmových vizuálů Walt Disney Animation Studios
Lorańczyk, Laura Katarzyna ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce Kulturní podmíněnost filmových vizuálů Walt Disney Animation Stuidos zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy propagační změny ve filmových vizuálech společnosti Disney, ke kterým dochází v závislosti na cílovém trhu. Analýza vychází z teoretických kulturních modelů a teorií dělení, včetně dimenzionálního modelu Geerta Hofsteda a teorie Edwarda Halla o rozdělení kultur na základě komunikačního kontextu. Do výzkumů bylo zahrnuto 18 územně rozdílných národních kultur. Sledované časové rozmezí zahrnuje vizuálové mutace k sedmi celovečerním snímkům animačního studia od roku 2014. Sledovány byly rozdíly v četnosti výskytu individualistických/kolektivistických apelů, preferencích maskulinního/feminního zobrazení postav, celkovém obsahu textových informací a v úpravě jazykové stránky. Výsledky naznačily přizpůsobení kulturním hodnotám v rámci první sledované oblasti, podstatný vliv hlavních motivů snímků na celkový počet postav ve vizuálu i na způsob zobrazování hlavních hrdinů. U mužských postav byla pozorována převaha feminního zobrazování, u ženských postav zobrazování feministického. Výskyt textových informací nebyl závislý na kulturních preferencích a jazyková stránka vizuálů využívala nejčastěji lokálního překladu. Některé asijské vizuálové mutace ponechávaly originální název v...
Animace a animovaný film ve výtvarné výchově
Hausenblasová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se zabývá využitím prostředků animovaného filmu v rámci výuky výtvarné výchovy. Představuje animaci jako moderní a dostupnou formu výuky, která stimuluje tvůrčí schopnosti dětí a rozvíjí jejich sociální a komunikativní dovednosti při práci v kolektivu. Mapuje její možnosti a reflektuje potenciální problémy a jejich možné řešení. Autorka se opírá o praxi domácích i zahraničních pedagogů, kteří se výukou animovaného filmu zabývají, ale staví též na vlastních zkušenostech. Práci doplňuje také internetová stránka, která tyto zkušenosti zpřístupňuje formou blogu všem pedagogům, kteří by chtěli animaci do výuky zařadit, i široké veřejnosti. Ve výtvarné části autorka představuje dva vlastní animované filmy a s nimi provázané autorské knížky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Propojení galerijní edukace a filmové výchovy v praxi
Horváthová, Amálie ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
NÁZEV: PROPOJENÍ GALERIJNÍ EDUKACE A FILMOVÉ VÝCHOVY V PRAXI AUTOR: AMÁLIE HORVÁTHOVÁ KATEDRA: KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, PEDF UK VEDOUCÍ PRÁCE: MGR. LINDA ARBANOVÁ, PHD. /ABSTRAKT DIPLOMOVÁ PRÁCE SE ZABÝVÁ FENOMÉNEM POHYBLIVÉHO OBRAZU, FILMU, VIDEA, ANIMACE A FILMOVÉ VÝCHOVY, UKAZUJE RŮZNÉ PŘÍSTUPY , JAK SE POHYBLIVÝ OBRAZ DOSTÁVÁ DO NAŠICH ŽIVOTŮ I MOŽNOSTI A PŘÍKLADY, JAK JEJ VYUŽÍVAJÍ SOUČASNÍ UMĚLCI VE SVÉ PRÁCI. PRÁCE DÁLE ZKOUMÁ PROPOJENÍ GALERIJNÍ EDUKACE S PRVKY FILMOVÉ VÝCHOVY V PRAXI, PŘEDSTAVUJE ČESKÉ I ZAHRANIČNÍ INICIATIVY A PROJEKTY, FILMOVÁ MUZEA, FESTIVALY A PŘEHLÍDKY ANIMOVANÉHO FILMU A POHYBLIVÉHO OBRAZU. NÁSLEDNĚ SE JIMI INSPIRUJE V DIDAKTICKÉM PROJEKTU, KTERÝ PROPOJUJE FILMOVOU VÝCHOVU S VÝSTAVNÍ PRAXÍ V RÁMCI RŮZNÝCH INSTITUCÍ A VYBRANÝCH VÝSTAV. NAVRHOVANÝ DIDAKTICKÝ PROJEKT JE PRO ŽÁKY PŘÍLEŽITOST Í, JAK SE SEZNÁMIT SE ZÁKLADY ANIMOVANÉ A FILMOVÉ TVORBY, NAPOMÁHÁ K POCHOPENÍ ZÁKLADNÍCH PRINCIPŮ TVORBY POHYBLIVÉHO OBRAZU A UKAZUJE VYUŽÍVAT MODERNÍ TECHNOLOGIE PRO VLASTNÍ VYJÁDŘENÍ. DIPLOMOVÁ PRÁCE HLEDÁ, NA KONKRÉTNÍCH PROJEKTECH DÁLE PŘEDSTAVUJE, ROZLIČNÉ MOŽNOSTI PROPOJENÍ GALERIJNÍ EDUKACE S FILMOVOU VÝCHOVOU V RÁMCI VÝTVARNÉ VÝCHOVY. AUTORSKÁ ANIMACE A PRACOVNÍ LISTY NAVAZUJÍCÍ NA DIDAKTICKÝ PROJEKT JSOU UKÁZKOU VLASTNÍHO ZPRACOVÁNÍ JEDNOHO Z TÉMAT, KTERÉ PŘI TOMTO SPOJENÍ VYVSTÁV...
Televizní produkce a předškolní dítě
PLCHOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá televizní a filmovou produkcí pro předškolní dítě. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. Teoretická část se věnuje historii a žánrům televizní a filmové tvorby pro nejmenší diváky, stručně vysvětluje počátky filmu a televize a obsahuje základní informace z filmové a televizní teorie. V praktické části jsou uvedeny záznamy z měsíčního pozorování programové nabídky pořadů pro děti na veřejně dostupných televizních stanicích. Na základě nashromážděných dat bylo realizováno dotazníkové šetření u 30 předškolních dětí ve věku 5 - 7 let a to jak z hlediska sledovanosti, tak z hlediska obliby. Výsledky dotazníkového šetření z obou pohledů jsou podrobeny důkladné analýze. Hlavním cílem práce je zjištění edukačních přínosů a rizikových vlivů u dětmi nejsledovanějších pořadů a zmapování, které pořady děti v předškolním věku nejvíce vyhledávají a co se jim na nich líbí.
Umělecká osobnost Karla Zemana
KOŠOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem Umělecká osobnost Karla Zemana se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní informace o umělci Karlu Zemanovi a jeho tvorbě. Dále se zabývá inspiračními vlivy na umělcovu tvorbu a uvádí ji do mezinárodního kontextu. Další částí teoretické práce je nalezení vlivu Zemanovi tvorby v aktuálním kulturním prostředí. Praktická část diplomové práce se skládá ze tří metodických listů k vybraným filmům režiséra Karla Zemana. Listy jsou ve formě leporela, obsahují informace o vybraném filmu. Dále jejich obsah tvoří výtvarné úlohy a písemné úkoly k zamyšlení. Grafická úprava listů je vytvořena pomocí vektorové grafiky v počítačovém programu Adobe Illustrator.
Mezi filmem a komiksem
Michal, Petr ; Kořínek, Pavel (vedoucí práce) ; JANEČEK, Vít (oponent)
Práce srovnává filmové a komiksové zpracování animovaného dokumentárního filmu Valčík s Bašírem s cílem poukázat na příležitosti a úskalí, které komiksová forma (jako poloha „dokumentárního“) skýtá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.